Informasjon om særskilt skolesituasjon

Stengt skole, tomt klasserom

Elevene får ukens plan på mandag og daglig informasjon på Skolemelding kl. 8.30. På ukeplanen står det fagvis hvor undervisningsopplegg og oppgaver legges ut. Vi ønsker at elevene skal følge en vanlig hverdagsrytme og arbeide med skoleoppgavene i skoletiden.  Faglærerne og kontaktlærerne følger opp at arbeidet gjøres. Ved behov hjelper rådgiverne og miljøteamet til også.

20.3.2020 på Skolemelding:

Kjære foresatte!

En annerledes uke med fjernundervisning er over! Lærerne og vi setter stor pris på støtten og godord fra dere foresatte.

Vi har benyttet anledningen til å blåse liv i Facebook-siden vår, og håper de av dere som er der, går inn og liker siden. Vi har som mål å legge ut jevnlige oppdateringer framover.

Jeg ønsker dere en riktig god helg, og håper alle i familien får samlet krefter til å ta fatt på nok en annerledes uke.

Mvh Ingrid, rektor

18.3.2020 på Skolemelding:

Kjære foresatte!

Jeg håper det går bra med dere alle i denne meget uvanlige og uvante situasjonen!

Fjernundervisningen er godt i gang, og det er så fint å se alt skolearbeidet som blir levert. Faglærere og kontaktlærere følger tett opp og er kreative i måten de kommuniserer med elevene på.

Vi har heldigvis skole-pc-er til alle elevene, og utdanningsetaten jobber med å finne løsninger for elever som ikke har tilgang på internett hjemme. Det har vært kapasitetsproblemer på noen verktøy, men vi håper det snart er løst. IKT-Patrick kan kontaktes hvis dere har problemer med skole-pc-en. Han er tilgjengelig på patrick.detlefsen@osloskolen.no, på 90103124 eller på skolen hver dag kl. 9-15.

Rådgiverne og miljøteamet jobber også med å støtte elevene og har et ekstra fokus på de som trenger det mest. Vi har hele seks såkalte hjertetelefoner der elevene kan ringe hvis de trenger hjelp eller noen å snakke med. Elevene fikk denne informasjonen på sms på mandag.

Rådgiver Øystein: telefon 48137149, oystein.nordeng@osloskolen.no

Rådgiver Øyfrid: telefon 48136936, oyfrid.haldorsen@osloskolen.no

Miljøterapeut Anett: telefon 48071476, anett.vaardal@osloskolen.no

Miljøpedagog Bjørn Espen: telefon 48134161, bjorn.ringdal@osloskolen.no

Miljøarbeider Katerina: telefon 48179765, katherine.mikic@osloskolen.no

Miljøarbeider Modi: telefon 48095071, mohamoud.egeh@osloskolen.no, Snapchat (Miljøteam Bjørnholt)

Dere foresatte kan også bruke hjertetelefonene eller kontakte kontaktlærer eller meg hvis det er noe dere lurer på.

Som jeg skrev tidligere: min forventning til dere er at dere hjelper elevene med struktur, frister og vanlig døgnrytme. Dere skal ikke være "lærere", men gi oss gjerne beskjed hvis dere ser at oppleggene/oppgavene vi lager ikke treffer.

Til slutt låner jeg fra psykolog Hedvig Montgomery: "Gi partneren alenetid. Gi barna nok luft. Og ikke glem latteren!"

Mvh Ingrid, rektor

16.3.2020:

Skolen er stengt inntil videre og elevene skal følge digitale undervisningsopplegg. Kontaktlærerne og faglærerne kommer til å ha jevnlig oppfølging av skolearbeidet.

IT-hjelp: Patrick Detlefsen: telefon 90103124, patrick.detlefsen@osloskolen.no

Hjertetelefoner

Du kan også kontakte rådgiverne og miljøteamet hvis du trenger hjelp eller noen å snakke med. Miljøarbeider Modi kan også kontaktes på Snapchat. Brukernavn: Miljøteam Bjørnholt

Rådgiver Øystein Nordeng: telefon 48137149, oystein.nordeng@osloskolen.no