Arbeidslivsfag - nytt fag

Arbeidsfag

Arbeidslivsfag er et fag der elevene først og fremst jobber praktisk, og det skal være med på å gi elevene gode arbeidsvaner og positive erfaringer i forbindelse med arbeidslivet.

I dagens samfunn har vi større og større behov for faglært arbeidskraft i ulike bransjer. Arbeidslivsfag skal bidra til at elever på ungdomstrinnet får kjennskap til fag- og yrkesopplæring gjennom erfaring med arbeidsoppgaver hentet fra forskjellige yrker som produserer tjenester og produkter.

Elevene som har valgt arbeidslivsfag ved Bjørnholt skole går på 8.trinn. De har startet en elevdrevet kantine der de lager og selger sunn og god mat. Maten er laget helt fra bunnen av og selges for en rimelig penge til alle elever og ansatte ved Bjørnholt skole. Kantinen lyder navnet SNBK. Dette er en forkortelse for Søndre Nordstrands Beste Kantine. Elevene har selv laget navn, logo og menyer, med ørlite veiledning fra sin faglærer.

Lærer Adele Hansen er meget, meget stolt av de flinke elevene sine!